Quins són els teus objectius saludables per aquest any?

Escrit per
Valorar aquest article
(1 Votar)

Ja s’acaben les festes de Nadal i qui més qui menys, ens hem passat amb el menjar: quantitats, horaris, tipus de menjars i elaboracions…

Ara toca la depuració, desintoxicació, dieta… I començar els bons propòsits per aquest nou any. Quins heu triat? Espero que hagueu estat realistes.

Fa anys, era molt propensa a fer-me molt bons propòsits per a començar l’any, els tenia claríssims: organitzar-me millor, fer més activitat física, cuidar més la meva alimentació, tenir un espai i temps per a mi, etc. Però després els incomplia al cap de poc temps, fins que em vaig adonar que volia els canvis ràpids i tots a l’hora, però el pitjor de tot va ser descobrir que alguns que pensava que els volia realment no em satisfeien.

He aprés a no voler canviar gaires coses a l’hora, ni a canviar radicalment allò que fa anys que faig d’una manera concreta. A vegades, quan vull assolir un objectiu el fracciono en subobjectius perquè hem sigui més fàcil. El fet és que al final d’any, si faig repàs, m’adono que he aconseguit moltes més coses i que, a més, em donen molta satisfacció i plenitud.

Avui us vull explicar una experiència personal per ajudar a motivar-vos a assolir canvis en la vostra alimentació.

Ja us he comentat en les receptes que si fregiu la ceba picada amb molt d’oli produeix gasos. Doncs jo n’era molt propensa a patir-ne. Moltes vegades se m’inflava la panxa i la ceba sofregida, generalment, em repetia. Sempre pensava que era perquè m’agradava molt i en menjava massa. Fins que vaig canviar la manera de cuinar la ceba.

Em va deixar de repetir i els gasos van disminuir, quasi desaparèixer. Però com que aquest canvi va coincidir amb un de més general de la meva alimentació no ho vaig relacionar directament. El fet és que ara, quan torno a prendre algun plat elaborat amb ceba cuita amb molt oli ho passo molt malament, molt més que abans.

Doncs que bé!! En comptes d’enfortir el meu sistema digestiu resulta que ara encara és més delicat?

NO. Amb tots aquests anys he canviat una altra cosa: la meva consciència. Abans no em trobava bé, però tampoc tenia la sensació de trobar-me malament. Tenia certes molèsties que no sabia relacionar amb el que menjava o feia. Ara si, sóc més conscient del meu cos i del que sento, sóc capaç d’adonar-me quan alguna cosa no funciona del tot bé.

Aquest fet també em va fer adonar-me d’altres coses: que els canvis no són immediats, però que quan es produeixen duren en el temps. M’explico.

Quan nosaltres mengem i digerim els aliments, aquests es descomponen en nutrients i passen a formar part del nostre organisme. Segons els nutrients que assimilem tindrem millor o pitjor salut. Però el que mengem ara, quan arriba a la sang? Quant temps triga a arribar a les nostres cèl·lules? I després, quant temps s’hi queda?

Quan mengem, els aliments d’un àpat romanen en el plasma de la sang durant uns 15 dies i el plasma es renova cada 4 mesos. Això vol dir que si ingerim un aliment que no ens fa trobar bé, podem notar els seus efectes l’endemà mateix, però que aquests es poden allargar en el temps i que no desapareixerà completament de la sang fins al cap de 4 mesos.

Aquest fet és molt important de saber per les persones que segueixen una dieta específica per una malaltia, cal ser estrictes en el seu seguiment perquè sinó, quin sentit té? I les persones que segueixen una alimentació saludable i equilibrada durant 5 dies de la setmana però el cap de setmana es permeten saltar-se-la?

És l’error del “total no passa res, un dia és un dia”

Els canvis que he anat introduint a la meva alimentació m'han aportat equilibri físic, mental i emocional. Em trobo molt millor, amb més energia, però el més interessant és que no tinc les necessitats alimentàries d'abans:

  • picar entre hores,
  • dessig de dolç desmesurat, generalment d'aliments ensucrats,
  • afartar-me d'aliments innecessaris en celebracions i després trobar-me malament...

Us animo a millorar la vostra alimentació ja que a part de la vostra salut, us beneficiareu de tenir més energia, millor estat físic, mental i emocional.

Durant aquest any us acompanyaré per ajudar-vos a fer aquest canvi.

L’esforç es veu recompensat amb escreix.

Us desitjo un 2017 en plenitud

Llegir 664 vegades

Cuina saludable amb la Cesca

Cuina saludable amb la Cesca té com a propòsit apropar la cuinar saludable a través de cursos i tallers de cuina teòrico-pràctics amb receptes que ajudin a millorar la salut i qualitat de vida.

Copyright © 2015 Cuina saludable amb la Cesca

Disseny de Really Web Design

Contacte

  676 708 719

Aquest lloc web utilitza cookies, tant pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística sobre la seva navegació i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències, generada a partir de les seves pautes de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Política de galetes