Dinar exprés amb el que tenim a la nevera: quinoa, espinacs i cigrons

Escrit per
Valorar aquest article
(7 vots)

Arribem a casa a dinar i no tenim res de menjar fet.

Ens podem trobar dues situacions: que realment no hi hagi res fet a la nevera o que tinguem restes o sobres d’altres àpats. En ambdós casos és interessant tenir sempre alguns aliments claus o comodins que ens ajudin a elaborar fàcilment alguns plats ajuntant-los amb algunes sobres que ens puguin quedar o amb altres aliments que tinguem al rebost.

Això em va passar ahir en arribar a casa, vaig arribar més tard del que em pensava i no tenia previst res per dinar i a més em porten la caixa de productes ecològics el dilluns a la nit, per la qual cosa tampoc hi havia gaire diversitat per triar.

Vaig obrir la nevera i vaig trobar un resta de cigrons bullits amb el seu suc que havia fet la setmana passada i una carmanyola amb espinacs escaldats que tampoc ens havíem acabat i mitja ceba tendra. Ja tenia la verdura i la proteïna vegetal però em faltava un cereal. No volia repetir pasta, n’havia menjat el dia anterior, i no em donava temps coure arròs integral. Tampoc tenia ni cuscús ni bulgur, finalment vaig trobar una mica de quinoa. És boníssima i molt nutritiva però no acostumo a tenir-ne perquè ve de lluny i a causa de la demanda ha pujat molt de preu i els indígenes, base de la seva alimentació, no tenen un fàcil accés al seu consum.

A continuació us explico com vaig elaborar la recepta:

  1. En una paella afegeix un rajolí d’oli d’oliva extra verge i sofregeix la mitja ceba tendra i una ceba seca sencera tallades a mitges llunes molt fines i un pessic de sal durant uns 8 minuts a foc baix i destapada. Queda molt bo si s’afegeixen quatre pinyons sinó, també es poden afegir llavors torrades a l'hora de servir.
  2. Mentrestant, prepara la quantitat de quinoa que vulguis coure, renta-la sota l’aixeta i posa l’aigua al foc per coure-la (2 tasses d’aigua per una de quinoa).Escorre els espinacs els cigrons i els espinacs de la carmanyola, talla aquests últims en tires més o menys fines. Reserva.
  3. Quan les cebes estan daurades, afegeix els espinacs i els cigrons escorreguts i barreja-ho tot. Rectifica de sal i deixa coure-ho el temps suficient perquè tant els espinacs com els cigrons s’escalfin. Tot pensant que em faltava alguna cosa per donar-hi un toc al paladar vaig recordar que encara em quedava un tros de gingebre fresc. En vaig tallar una rodanxa gruixuda, la vaig pelar i ratllar per sobre. Torna-ho a remenar tot i finalment afegeix la quinoa cuita i escorreguda. Un parell de voltes més i ja està llest per servir, i no havia trigat ni 30 minuts.
  4. Finalment em vaig servir un plat, vaig escampar julivert fresc picat i una culleradeta de llavors torrades (sèsam, pipes de gira-sol i de carbassa) que sempre en tinc torrades (en preparo un cop per setmana i me n'oblido). Com que feia sol i molt bona temperatura, vaig aprofitar de dinar a la terrassa.

Vaig tastar i... Estava boníssim!!!!

Un dinar molt senzill, sol i tranquil·litat: UN PETIT PLAER A L'HORA DE DINAR

"US ANIMO A EXPERIMENTAR I A NO TEIR POR A EQUIVOCAR-VOS"

Si voleu saber més apunteu-vos al TALLER DE CUINA D’APROFITAMENT

 

Llegir 1505 vegades

Cuina saludable amb la Cesca

Cuina saludable amb la Cesca té com a propòsit apropar la cuinar saludable a través de cursos i tallers de cuina teòrico-pràctics amb receptes que ajudin a millorar la salut i qualitat de vida.

Copyright © 2015 Cuina saludable amb la Cesca

Disseny de Ad Grafic

Contacte

  676 708 719

Aquest lloc web utilitza cookies, tant pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística sobre la seva navegació i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències, generada a partir de les seves pautes de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Política de galetes