Saltear al contenido principal
+34 676 708 719 info@cuinasaludable.cat
Sucs Refrescants. Bloc De La Cesca

Sucs hidratants i refrescants

L’aigua és font de vida i essencial per a la hidratació del nostre cos.

L’aigua és un dels components principals a la composició del nostre cos: és present a totes les cèl·lules, teixits i òrgans, a més és fonamental a la majoria dels processos corporals. El cervell conté un 90% d’aigua, la sang un 83%, els músculs un 75% i, fins i tot els ossos tenen un 22% d’aigua. Per això, és important hidratar-nos bé, sobretot a l’estiu, ja que necessitem més aigua per les altes temperatures que ens fan suar. Les persones que són més sensibles a la deshidratació són els infants (lactants i petits) i la gent gran, juntament amb les embarassades, les dones lactants i els esportistes.

 

Recomanacions per a una bona hidratació

  • Beure aigua regularment, encara que no es tingui set, sobretot si pertanyem a algun dels col·lectius de risc o suem molt.
  • Menjar aliments amb alt contingut en aigua, com la fruita i els vegetals.
  • Beure altres begudes, que no siguin refrescos ensucrats. Per exemple, begudes vegetals, infusions, sucs de fruites i vegetals naturals, etc.
  • Evitar l’alcohol, la sal i la cafeïna perquè ens deshidraten, encara que no ho sembli. A més, poden perjudicar la salut si es prenen en excés.
  • Evitar prendre begudes molt fredes, quasi gelades, ja que ens refresquen en un primer moment, però al cap de poc augmenten la sensació de calor fent-nos suar més i, per tant, augmentant la deshidratació. És millor prendre les begudes fresques, no gelades.

 

I si no ens hidratem bé?

  • No oxigenem correctament els nostres òrgans.
  • Patim una sensació de cansament, de perdre la força i la resistència muscular.
  • Sensació de no tenir gana.
  • No funciona correctament el nostre organisme.
  • Malestar corporal general.
    Problemes de concentració
  • Somnolència
  • Risc de caigudes
  • Propensos a patir problemes renals i infeccions del tracte urinari.
  • Una deshidratació insuficient pot desembocar amb un cop de calor i afectar algues funcions vitals. En casos severs podríem acabar perdent el coneixement i fins i tot arribar a morir.

Mantenir un nivell d’hidratació adequat és imprescindible per a la supervivència, la salut, el rendiment físic i mental.

 

Quines són les propietas de les fruites i verdures de temporada?

Propietats de fruites i verdures

Quines són les fruites i verdures de temporada?

Fruites, verdures de temporada

RECEPTES DE SUCS

Es poden fer en un extractor de sucs o en una batedora. Si ho fas en una batedora, cal afegir 1-2 tasses d’aigua a l’hora de batre i quan estigui, colar-ho amb un colador fi o un drap de cotó (així eliminem la polpa).

 

Préssec i pera

  1. Pelar i tallar a trossos la carn de 4 préssecs i 2 peres. Triturar.
  2. Guardar en un recipient de vidre on es pot afegir ½ got d’aigua, si queda massa espès, i unes gotes de llimona perquè no s’enfosqueixi.
  3. Tapar i posar a la nevera a refrescar.

 

Síndria amb menta i llimona (per 1 persona)

  1. Triturar ¼ de síndria, ½ llimona pelades i tallades i unes fulles de menta (4-5) rentades i eixugades.
  2. La polpa restant no cal llençar-la, la podem afegir en unes postres, un pastís, un iogurt, uns cereals, a l’hora de fer una melmelada, etc.

Aquest suc té un efecte refrescant i ajuda a millorar la circulació sanguínia.

 

Préssec i meló

  1. Triturar 2 préssecs i ½ meló pelats i tallats a trossets amb 50ml de llet d’ametlla o avellana natural (sense sucres) i una mica de sucre de canya integral o estèvia (la estèvia, tot i els seus beneficis, té un gust especial si no n’estem acostumats).
  2. Es pot prendre tal qual o es pot afegir un parell de glaçons per donar un toc refrescant.

Bon profit i bona hidratació!

Volver arriba