Saltear al contenido principal
+34 676 708 719 info@cuinasaludable.cat
Recepta D'hamburguesa De Cigrons Sense Gluten

Hamburguesa de cigrons sense gluten

A vegades ens sobren cigrons o algun altre llegum i no sabem que fer-ne. No tenim suficient quantitat per elaborar un plat i ja estem farts de menjar-nos-els sempre de la mateixa manera. Avui us porto una recepta per fer amb cigrons cuits.

Aquestes hamburgueses les vaig fer amb cigrons cuits que m’havien sobrat d’un altre dia i no volia fer-los amb suc o salsa. Com que m’agrada improvisar i reinventar-me receptes, en tenia una per fer hamburgueses amb mongetes blanques i la vaig adaptar per a cigrons.
La pell de llimona i el seu suc, els hi dona un toc àcid especial que, potser no agrada a tothom.

HAMBURGUESA DE CIGRONS SENSE GLUTEN

Pots aprofitar qualsevol resta de llegums que t’hagi sobrat.

Ingredients

  • Ceba
  • Pastanaga
  • Pell ratllada de llimona
  • Suc de mitja llimona
  • Cigrons cuits
  • Arròs integral ben cuit o flocs petits de civada ben hidratats (fins i tot poden ser una mica cuits per lligar millor)
  • Julivert fresc picat
  • Espècies al gust: comí molt, pebres, gingebre…

 

Elaboració

  1. Sofregeix una ceba tallada a daus petits o picada, amb un pessic de sal. Un parell de minuts a foc mig i després, durant 10 minuts a foc baix, sense tapar. Si hi poses poc oli i veus que se t’enganxa, afegeix-hi un rajolí d’aigua (molt poc i tantes vegades com et calgui).
  2. Renta bé una pastanaga i, si no és ecològica, pela-la. Ratlla i reserva.
  3. Renta bé la pell d’una llimona ecològica (perquè no sigui tractada amb ceres), i ratlla-la. Esprem el suc de mitja llimona i guarda’l.
  4. Aixafa els cigrons amb una forquilla i barreja la ceba, la pastanaga, la pell de llimona ratllada, una cullerada de postres de suc de llimona, julivert picat i espècies al gust. Hi pots afegir una culleradeta moka de comí molt i un pessic de pebre també molt. També hi pots afegir all o gingebre fresc picat per donar-li un gust picant.
  5. Per lligar aquesta barreja, ho pots fer amb arròs ben cuit, però com no en tenia, vaig afegir flocs petits de civada (també en pots trobar sense gluten, si ho necessites). La proporció de la recepta original és de 400g de mongetes blanques cuites per 225g de flocs de civada. Et recomano que vagis afegint la civada poc a poc i amassis abans d’afegir la següent, perquè a mesura que van absorbint l’aigua natural de la barreja la textura es torna més espessa. Si els afegeixes de cop, et pot quedar una pasta apta per a enganxar totxos. Fins i tot, atura’t abans d’acabar els flocs i deixa reposar la massa uns 10 minuts. Si és necessari, afegeix-ne més. Has d’aconseguir una consistència com la de la carn picada.
  6. Ara ja pots donar forma a les hamburgueses. Humitejat les mans perquè no se t’enganxin. També ho pots fer amb film transparent: posa una bola de la massa de la mida que vulguis l’hamburguesa entre dues capes de film transparent i aplana suaument entre les dues mans.
  7. Arrebossa amb polenta o farina de blat de moro i ja les tens a punt de fregir o congelar. Has de tenir en compte que absorbiran bastant d’oli si n’hi poses gaire a la paella. Et recomano que en posis molt poc (com per fer a la planxa), i que la temperatura no sigui excessivament alta. Dona’ls-hi la volta perquè es torrin pels dos costats, així et quedaran cruixents.

Acompanya aquestes hamburgueses amb “salses” que donin color al plat: salsa de tomàquet o de remolatxa o amb una crema espessa de verdures (per exemple de carbassó), o amb una compota de poma. A més, pots fer una amanida amb una mica de pasta o arròs llarg o bulgur… obtenint un dinar molt refrescant.

Bon profit!!!

Volver arriba